Ko smo bili otroci, so nam starši vedno govorili, da moramo jesti korenje, saj ta izboljša naš vid. Čeprav nam prava prehrana ne bo dala super nočnega vida ali drugih nadnaravnih zmogljivosti, pa bo prava dieta poskrbela za ohranjanje zdravja naših oči in pripomogla k dobremu vidu.

 

Naša izbira hrane je eden najpomembnejših korakov k zdravemu življenju, saj vpliva na zdravo težo, nam daje energijo in vpliva na pojav različnih bolezni. Od hrane je pravzaprav odvisno naše življenje, velik vpliv pa ima tudi na zdravje naših oči in naš vid.

 

Pomembni gradniki zdravja oči
Naše oči za dobro delovanje potrebujejo določena hranila, vitamine in minerale, zato je izbira hrane, ki jo uživamo, dolgoročno zelo pomembna za naš vid. V nadaljevanju boste spoznali nekaj najpomembnejših hranil, ki vam bodo pomagala ohranjati dober vid.

 

Lutein in zeksantin
Raziskave so pokazale, da ti dve hranili zmanjšata tveganje za pojav kroničnih bolezni oči, kot sta starostna degeneracija makule (rumene pege) in katarakta. Lutein in zeksantin najpogosteje in v največjih količinah najdemo v jajcih in listnati zelenjavi.

 

Omega-3 maščobne kisline
Omega-3 maščobne kisline so ključne za delovanje naših možganov in za krepitev imunskega sistema, poleg tega pa s oraziskave pokazale, da zelo pozitivno vplivajo na razvoj in delovanje oči. Največ omega-3 maščobnih kislin boste našli v ribah in drugi morski hrani, najdemo pa jih tudi v oljkah in mnogih drugih živilih.

 

Vitamina C in E
 Askorbinska kislina (vitamin C) je močan antioksidant, ki zmanjša možnost nastanka katarakte ter upočasni napredovanje starostne degeneracije makule (rumene pege) ter slabšanja vida. Viri vitamina C so predvsem citrusi, vendar ga najdemo tudi v drugem sadju in zelenjavi.
Vitamin E je prav tako antioksidant, ki naše oči ščiti pred prostimi radikali, ki napadajo zdravo telesno tkivo. Največ vitamina E bomo našli v oreščkih in nekaterih gomoljih.

 

Cink
Cink je pomemben mineral za človeško telo, saj spodbuja mnoge zdrave procese, med drugim tudi transport vitamina A iz jeter v oko. Največ cinka bomo našli v ostrigah, najdemo pa ga tudi v mesu, stročnicah in oreščkih.

 

Prehrana je le del zdravja oči
Zdrava prehrana je osnova za zdravje oči in celega telesa, vendar pa vseeno ne pozabite na redne preglede oči pri izbranemu zdravniku. Kajti čeprav še tako dobro skrbimo za naše oči, se lahko pojavijo tudi težave, ki niso povezane s prehrano. Takrat je še kako pomembna zgodnje prepoznavanje težav. Če čutite, da je nekaj narobe z očmi, obiščite zdravnika in poskrbite za svoj vid.